آب شیرین کن صنعتی

۷ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

سیستم های آب شیرین کن صنعتی چیست؟

با وجود کاهش آب آشامیدنی، آب مورد نیاز برای مصارف حرفه ای از راه بسیار سخت و گرانی به دست می آید. با این حال، به لطف سیستم های آب شیرین کن صنعتی ، امکان تهیه آب برای مشاغل، موسسات و تأسیسات صنعتی به روشی اقتصادی تر و با کیفیت بالاتر وجود دارد

تهیه آب آشامیدنی برای استفاده در منازل بسیار مقرون به صرفه است، اما دستگاه های مدرن آب شیرین کن صنعتی برای موسساتی که مقادیر زیادی آب مصرف می کنند مانند کارخانه ها و تاسیسات صنعتی مورد نیاز است. به این ترتیب فرآیند تصفیه آب با کاربردهای توسعه یافته به نحو بسیار اقتصادی تری انجام خواهد شد. در این میان، سیستم‌های رزینی می‌توانند تبادل یونی در آب را درک کنند و آب با کیفیت مورد نیاز برای صنایع دارویی، آرایشی و رنگ‌سازی را آشکار کنند. علاوه بر این، دستگاه‌های کلرزنی غیرالکتریکی به عنوان راه‌حل‌های بسیار مؤثر برای تصفیه آب به صرفه‌تر مطرح می‌شوند.

 

 

سریع ترین سیستم های تصفیه آب کدامند؟

در میان دستگاه های آب شیرین کن صنعتی ، راه حل هایی که اسمز معکوس می نامیم، سریع ترین کاربردها برای استفاده حرفه ای و فردی هستند. علاوه بر این، آب قلیایی مورد نظر را می توان به لطف پمپ های دوز کلر تمام اتوماتیک به راحتی به دست آورد. همچنین کاربردهای آب فوق خالص در سیستم های آب شیرین کن صنعتی سریع وجود دارد.

 

 

مزایای سیستم آب شیرین کن صنعتی چیست؟

  • واحدهای EDI از نظر مکانیکی ساده‌تر از سیستم‌های تبادل یونی تجدیدپذیر معمولی هستند.
  • در سیستم های EDI، کیفیت آب محصول در طول زمان تغییر نمی کند، در حالی که در حذف یون های تجدید پذیر، کیفیت آب محصول با شروع ورود رزین به فاز اشباع کاهش می یابد.
  • واحدهای EDI می توانند به طور مداوم 24/7 بدون نیاز به انتظار برای بازسازی دییونیزاسیون کار کنند.
  • سیستم های EDI هزینه های کار بازسازی و شیمیایی ندارند، در عوض مقدار کمی برق مصرف می کنند. از آنجایی که جریان کنسانتره (یا رد) EDI فقط حاوی آلاینده های آب تغذیه با غلظت های 5 تا 20 برابر بیشتر است، معمولاً این آلاینده ها را بدون نیاز به تصفیه حذف می کند یا در فرآیندهای دیگر استفاده می شود.
  • بارزترین مزیت سیستم های EDI حذف فرآیند بازسازی و اجتناب از مواد شیمیایی خطرناک احیا - اسیدها و مواد سوزاننده است.
  • از آنجایی که بیشتر ناخالصی های موجود در آب را نمک های محلول تشکیل می دهند، فرآیند دییونیزاسیون معمولاً آب با تمیزی بالا و نزدیک به آب خالص تولید می کند، این فرآیند سریع است و از تشکیل رسوب در اثر بارش جلوگیری می کند.
  • با حذف مواد شیمیایی خطرناک می توان سلامت و ایمنی محیط کار را افزایش داد. با افزایش تأثیرات نظارتی این روزها، محل کار، ذخیره سازی، استفاده، خنثی سازی و حذف مواد شیمیایی خطرناک منجر به هزینه های اضافی مانند اسناد و مدارک و نظارت برای مطابقت با الزامات تعیین شده توسط قانون می شود.

 

 

اصل کار آب شیرین کن صنعتی چیست؟

اصل کار سیستم آب شیرین کن صنعتی ؛ این جداسازی محلول غلیظ (غلیظ) و محلول رقیق شده توسط یک غشای نیمه تراوا است. غشاء به عنوان یک مانع انتخابی عمل می کند که دو فاز را از هم جدا می کند. با ویژگی نیمه تراوا بودن غشاها، عبور آب آسانتر از عبور مواد معدنی محلول است. غشاها به دلیل ساختار فیزیکی و شیمیایی خود برای جداسازی یون ها از آب که حاوی یون های ناخواسته و عموماً یون های نمک هستند، استفاده می شوند.

توسعه روش اسمز معکوس بر اساس اصل تعادل موجود در طبیعت است. با اعمال فشار اسمزی به دو محلول با غلظت های مختلف که توسط یک غشای نیمه تراوا از هم جدا شده اند، جهت جریان توسط محلول با غلظت بالاتر به سمت پایین ارائه می شود.

برای اینکه غشاها در سیستم های اسمز معکوس طولانی تر و کارآمدتر استفاده شوند، سیال در جهتی موازی با سطح غشاء داده می شود. به این ترتیب ذرات بدون ایجاد گرفتگی در سطح غشا به بیرون پرتاب می شوند. علاوه بر این، یک پیش فیلتراسیون خوب برای محافظت از غشاها ضروری است.

در حین طراحی ممبران باید از نحوه چیدمان ممبران و ساختار آب به خوبی آگاهی داشت. صلاحیت فنی و کارکنان متخصص برای آرایه غشا و تجهیزات مورد نیاز است. به همین دلیل، صدها سیستم اسمز معکوس در بازار وجود دارد که به دلیل طراحی اشتباه جهت جریان و کاربردهای سیستم اسمز معکوس نمی توانند کار کنند.

 

 

مزایای سیستم آب شیرین کن صنعتی که برای تصفیه آب خالص استفاده می شود چیست؟

سیستم های آب شیرین کن صنعتی ، که برای آب خالص تقطیری و آب آشامیدنی استفاده می شوند به لطف دستگاه تصفیه آب به این هدف دست می یابند. این سیستم که در ظرفیت های مورد نظر تولید می شود با کنترل PLC کار می کند. سیستم های آب شیرین کن صنعتی که ساده ترین راه برای تصفیه آب خالص هستند، در بسیاری از مناطق مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 

مناطق استفاده از سیستم آب شیرین کن صنعتی

قیمت سیستم های آب شیرین کن صنعتی با توجه به منطقه استفاده تعیین می شود. مزیت سیستمی که به راحتی در بسیاری از زمینه ها استفاده می شود نیز بسیار زیاد است. بنابراین مکان هایی که از سیستم اسمز معکوس آب خالص استفاده می کنند به شرح زیر است:

 کسانی که می خواهند آب خالص را به کاربردی ترین و مقرون به صرفه ترین روش تولید کنند،

تولیدکنندگان مواد غذایی، صنایع نساجی، صنایع شیمیایی، صنایع شیشه، پوشش‌ها، صنایع فلزی، مکان‌هایی که از آب دریا یا آب چاه استفاده می‌کنند، مکان‌هایی که در زمینه تولید صنعتی کار باکیفیتی انجام می‌دهند، مکان‌هایی که هر لحظه تغییر کیفیت آب را تجربه می‌کنند.

پس از تصفیه آب با فشار بالا از باکتری ها و پمپاژ آن به فیلترها، سیستم آب شیرین کن صنعتی شروع به کار می کنند. این دستگاه آب شیرین کن صنعتی فرابنفش است که این را فراهم می کند. جذب آب در خاک توسط سلول های بنیادی گیاهان اسمو نامیده می شود. در این سیستم با همان منطقی که در گیاهان وجود دارد کار می کند.

 

 

منطق عملیاتی اساسی سیستم آب شیرین کن صنعتی چیست؟

سیستم های آب شیرین کن صنعتی تولید شده با نمونه برداری از طبیعت، خدمات تصفیه با کیفیت بالایی را ارائه می دهند. سیستم های آب شیرین کن صنعتی که با سیستم تصفیه مداوم کار می کنند، به طور مداوم آب را تمیز می کنند. شما می توانید با سیستم آب شیرین کن صنعتی برای مدت طولانی از خدمات تصفیه آب بهره مند شوید که به دلایلی در برابر آلودگی مجدد آب بسیار موثر است. به عنوان یکی از پیشرفته ترین برنامه های کاربردی در زمان های اخیر مورد تقاضا است.

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.