ازن ساز

۶ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

دستگاه تصفیه هوا ازن ساز

برای ایجاد محیطی امن باید به پاکیزگی هوا توجه کرد. آلودگی ناشی از باکتری ها و ویروس ها باعث کاهش کیفیت محیط می شود. می توان از آلودگی هوا جلوگیری کرد و محیط را استریل کرد. با ازن مولدهایی که گاز ازن تولید می کنند، می توانید محیط خود را از میکروب ها پاکسازی کرده و انواع بوی بد را از بین ببرید. بنابراین، چگونه تصفیه هوا با گاز ازن به دست می آید؟

گاز اوزون که در بسیاری از مناطق فعال است، تاثیر زیادی در ایجاد محیط های بهداشتی دارد. همه انواع عواملی که بر کیفیت هوایی که تنفس می کنیم تأثیر می گذارد می تواند بر سلامت ما تأثیر زیادی بگذارد. اگرچه به نظافت محیط توجه می شود، اما این موارد به نظافت سطحی محدود می شود و می تواند بیماری های بسیاری را به دنبال داشته باشد. تمیز کردن عمیق هوا در این زمینه تضمین سلامتی را فراهم می کند. این پاکسازی عمیق از طریق دستگاه هایی که گاز ازن تولید می کنند امکان پذیر است. این دستگاه، دستگاه ازن ساز است.



گاز ازن چیست؟

ازن یک مولکول ناپایدار است که از سه اتم اکسیژن تشکیل شده است. در طبیعت با پرتوهای فرابنفش خورشید یا رعد و برق رخ می دهد. این به عنوان یک سپر محافظ در سراسر جهان عمل می کند و از همه موجودات زنده در برابر تأثیر تشعشعات محافظت می کند. ازن که نقش فعالی در حفاظت از تعادل بیولوژیکی در جهان دارد، امروزه با خاصیت ضدعفونی کننده خود در بسیاری از مناطق ظاهر شده است.

گاز ازن به دلیل خاصیت اکسید کنندگی به عنوان نابودکننده بسیاری از مواد مضر استفاده می شود. این موثرترین قاتل میکروب و خوشبو کننده شناخته شده است. به عنوان یک ضد عفونی کننده قوی، گازی است که اغلب برای تمیز کردن و تصفیه آب، هوا و محیط استفاده می شود.

ازن که در بسیاری از مناطق با قابلیت اکسیداسیون بالا فعال است، نقش فعالی در از بین بردن آفات مضر از نظر بهداشتی دارد. همانطور که در بالا ذکر شد، از آن برای محافظت در برابر باکتری ها، ویروس ها و میکروارگانیسم ها در بسیاری از مناطق زندگی ما استفاده می شود، مشابه عملکرد محافظتی آن در طبیعت . میکروب ها را در محل زندگی و کار ما از بین می برد. این یک محیط سالم برای ما ایجاد می کند.

اگر از مهم ترین ویژگی گاز ازن صحبت کنیم باید به طبیعی بودن آن اشاره کنیم . گاز ازن که برای فرآیند گندزدایی تولید می‌شود، وظیفه خود را با باقی گذاشتن هیچ اثری کامل می‌کند. به دلیل ساختار ناپایدار، همیشه پس از انجام عملکرد ضدعفونی به اکسیژن که ماده اولیه آن است تبدیل می شود.

 

ازن یک ضد عفونی کننده طبیعی و موثر است؟

ساختار طبیعی اوزون با تمایز آن از سایر ضدعفونی‌کننده‌ها با عوارض جانبی فراوان، در ترجیح آن مهم بوده است. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که ازن به عنوان یک ابزار ضد عفونی کننده برای سلامت انسان بی خطر است . به طوری که ازن تقریباً در هر زمینه ای به عنوان یک محلول طبیعی در برابر مواد پاک کننده شیمیایی ظاهر می شود.

عملکرد تصفیه ازن را می توان در خانه ها، مناطق کار، بخش بهداشت و مناطق تولید استفاده کرد. به عنوان یک ضد عفونی کننده در تمام تصفیه خانه هایی که آب آشامیدنی را تامین می کنند استفاده می شود. این اثر باعث از بین بردن مواد مضر بدون آسیب رساندن به سلامت انسان می شود. قدرت تخریب آن 3.125 برابر قوی تر از کلر است.

ازن که قوی ترین ضدعفونی کننده جهان است در درمان بسیاری از بیماری ها نیز نقش دارد. این یک جایگزین است که به طور مکرر به ویژه در بیماری های تنفسی استفاده می شود زیرا باعث تجدید سلول و افزایش گردش خون می شود. ازن همچنین به عنوان یک روش درمانی اضافی در بیماری های پوستی استفاده می شود.

 

 
ازن ساز چه کاری انجام می دهد؟

ازن سازها، که هوایی که ما تنفس می کنیم را به گاز ازن تبدیل می کنند. از این ازن سازها در تمامی عرصه های زندگی برای ضدعفونی و افزایش کیفیت زندگی استفاده می شود. قبل از فهرست کردن این مناطق، بیایید از نزدیک با اوزون آشنا شویم.

ازن مولکولی است که از ترکیب سه اتم اکسیژن به وجود می آید. ازن که از نظر شیمیایی به صورت O3 بیان می شود، گازی با بوی تند و مشخص است ازن دنیای ما را احاطه کرده و از زندگی روی زمین در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند. این گاز در دمای اتاق به رنگ آبی کمرنگ ظاهر می شود.

گاز ازن یک ابزار ضد عفونی بسیار موثر است. این گاز که به صورت مصنوعی توسط مولدهای ازن تولید می شود، میکروب ها را از بین می برد و با اثر خوشبو کننده خود، بوی بد محیط را از بین می برد. امکان پاکسازی کامل و موثر در نواحی مناسب با ازن مولدهای مناسب وجود دارد.

گاز ازن با ساختار طبیعی و مستحکم خود محیطی امن را فراهم می کند. امروزه استفاده از گاز ازن در فرآیند عقیم سازی بسیاری از مناطق به یک راه حل عملی و زیست محیطی تبدیل شده است.

 

 

روش تمیز کردن هوا با ازن ساز

ازن ژنراتور صنعتی وسایلی هستند که برای تولید گاز ازن، ضد عفونی کردن محیط و پاکسازی هوا استفاده می شوند. این دستگاه ها با ترکیب اکسیژن هوا با ولتاژ الکتریکی، گاز ازن تولید می کنند. ازن که ماده اولیه آن اکسیژن است، قابل ذخیره و نگهداری نیست. پس از استفاده دوباره به اکسیژن تبدیل می شود. به همین دلیل به عنوان سالم ترین پاک کننده به نظر می رسد.

ژنراتورهای ازن، که مناطق استفاده از آنها روز به روز در حال افزایش است، در تضمین پاکسازی موثر هوا کاملاً موفق هستند. این دستگاه ها به شما این امکان را می دهند که از شر تمام میکروب هایی که باعث بیماری های عفونی می شوند به امن ترین و کاربردی ترین راه خلاص شوید. آزمایش شده است که محیط های تمیز شده با گاز ازن تمیزتر و جادارتر هستند. با ازن زنی موادی که از هر نظر سلامت انسان را به خطر می اندازند از محیط پاک می شوند و کیفیت زندگی را افزایش می دهند.




ازن بوی بد را از بین می برد

از فناوری اوزون می توان برای جلوگیری از بوهای ناخواسته در خانه ها و محل کار استفاده کرد. ازن سازها که با توجه به زمان استفاده کار می کنند، اطمینان حاصل می کنند که هوای محیط شما از بوی بد پاک می شود. می تواند با انواع بوهای نامطبوع مانند بوی غذا، سیگار و کپک مقابله کند.

دستگاه ازن زن با مقایسه آنها با گاز ازن، تمام مواد ایجاد کننده بو را از بین می برند. علاوه بر این، این کار را بدون بر جای گذاشتن اثری انجام می دهد. با این و همه جنبه هایی که در بالا ذکر شد، استفاده بهداشتی تری نسبت به سایر مواد شیمیایی ارائه می دهد. بدون نیاز به مواد مصرفی قابل استفاده است و همچنین باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود

 

 

روش کار دستگاه  اوزون ساز
اصول کار ازن سازها که ما را قادر می سازد با شکستن مولکول های اکسیژن هوا، گاز ازن تولید کنیم، به شرح زیر است:

  • تخلیه تاج بی‌صدا: مولکول‌های اکسیژن دو اتمی را با تخلیه‌های الکتریکی تقسیم می‌کند و این اتم‌ها را برای تولید گاز ازن به هم نزدیک می‌کند. این تکنیک اصل اصلی کار ازن سازها است.
  • تشعشعات فرابنفش: این روش شبیه تشکیل ازن در استراتوسفر است که تابش پرتوهای فرابنفش خورشید باعث تقسیم اکسیژن به اتم می شود. مشاهده شده است که ازن سازها که با این تکنیک کار می کنند راندمان کمتری نسبت به ازن سازها که با تخلیه کرونا کار می کنند ارائه می دهند.




مناطق استفاده از ازن ساز 

ازن؛ به دلیل هزینه عملیاتی پایین، ضدعفونی کامل و از بین بردن بوی بد در تمامی زمینه های زندگی مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از زمینه های استفاده از ازن ساز به شرح زیر است:

  • پاکیزگی هوای محیط های داخلی،
  • استریل کردن آب آشامیدنی (گاز ازن در ایستگاه های تصفیه آب استفاده می شود.)
  • ضدعفونی مهدکودک ها و مهدکودک ها
  • ضدعفونی رستوران ها، کافه ها و نانوایی ها
  • استریل کردن سالن های ورزشی و تجهیزات مورد استفاده
  • استریل سازی آزمایشگاه ها و ابزار مورد استفاده در آزمایشگاه،
  • آب مورد استفاده در استخرها و سایر تجهیزات استخر،
  • کاربردهای پزشکی

علاوه بر مناطق استفاده از مولد ازن که در بالا ذکر شد. پاکسازی ازن نیز در بسیاری از زمینه ها مانند غذا، سلامت و انرژی استفاده می شود.





ویژگی های ازن ساز

ازن سازها با توجه به کاربرد مورد نظر و مناطق استفاده به مدل هایی تقسیم می شوند. می توان مولدهای ازن را دید که از نظر میزان ازن تولیدی در واحد زمان، انرژی مصرفی، اصل کار و طراحی با یکدیگر متفاوت هستند .

طول عمر هر مولد ازن متفاوت است. طول عمر یک مولد ازن متوسط؛ بسته به شرایطی که در آن استفاده می شود متفاوت است. میانگین طول عمر یک مولد ازن ساده حدود پنج هزار ساعت است. این امکان وجود دارد که با نگهداری منظم و استفاده صحیح بتوان این عمر متوسط ​​را افزایش داد.

مقدار ازن تولید شده توسط ازن ژنراتورها بسته به نوع ژنراتور می تواند از باند 5 گرم در ساعت شروع شود و تا 15 کیلوگرم در ساعت افزایش یابد. با توجه به نوع کاربرد و ازن مورد نیاز برای تولید، انواع ازن مولدها وجود دارند که پاسخگوی نیاز شما هستند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.