فیلتر پرس

۵ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

فیلتر پرس چیست؟

فیلتر پرس اساسا یک مکانیسم تصفیه است. فیلتر پرس ها که با نام مکانیزم تصفیه لجن یا دستگاه آبگیری نیز شناخته می شوند، کاربردهای زیادی دارند. فیلتر پرس ها هم در مهندسی محیط زیست و هم در صنایعی که نیاز به ساخت دارند استفاده می شود.

فیلتر پرس ها سیستم های فیلتراسیونی هستند که ذرات جامد را از تصفیه خانه های صنعتی یا خانگی و سایر فرآیندهای تولید را از مواد جامد جدا می کنند، آنها را به طور منظم می گیرند و مایع جامد را از طریق پارچه جدا می کنند.

هدف از سیستم های فیلتر پرس کاهش مقدار آب موجود در مواد جامد است. در طی این فرآیند، مواد شیمیایی به لجن اضافه می شود. با این ماده مقدار آب لجن کاهش می یابد و نسبت ماده جامد افزایش می یابد و لجن حجم کمتری را اشغال می کند. با فیلتر پرس، ذرات جامد تشکیل شده در تصفیه خانه های فاضلاب از مکانیسم حذف می شوند و در نتیجه از سیستم و کیفیت آب محافظت می شود.

از فیلتر پرس ها در کارخانه هایی استفاده می شود که در آن رنگ ها و مواد رنگزا به منظور تنظیم نسبت رنگ و ایجاد مخلوط مناسب تولید می شود. فیلتر پرس ها در تصفیه خانه های زباله بیوشیمیایی استفاده می شوند. علاوه بر این، فیلتر پرس ها در تصفیه فاضلاب در صنعت سنگ مرمریت و جداسازی مواد معدنی از صنایع معدنی کاربرد دارند. علاوه بر این، از فیلتر پرس ها در صنایع پتروشیمی و پالایش نفت استفاده می شود.

 

مکانیسم کار فیلتر پرس

با مکانیزم تصفیه فیلتر پرس کار می کند. مخلوط جامد و مایع تغذیه شده توسط پمپ های فشار قوی با منطق فیلتر لجن از طریق پارچه های فیلتر روی صفحات فیلتر پرس عمل می کند و مواد جامد را بین صفحات فیلتر جمع می کند و فاز مایع را از تجهیزات خارج می کند.

فیلتر پرس از چند قسمت اصلی تشکیل شده است. اینها؛ فیلتر پرس قطعات فلزی و واحد فیلتر.

قطعات فلزی فیلتر پرس: قسمت فلزی فیلتر پرس قسمتی است که از قرار گرفتن فیلتر پرس در معرض اثرات مکانیکی جلوگیری می کند. این قطعه از قسمت های فیلتر پرس مورد استفاده برای فیلتراسیون محافظت می کند تا تحت تاثیر فشار زیاد قرار نگیرند. این محافظ مکانیکی به فیلتر پرس کمک می کند تا نرم تر و هماهنگ تر کار کند.

واحد فیلتر: واحد فیلترینگ سیستمی است که کار اصلی را در فیلتر پرس انجام می دهد. این مکانیسم از دو بخش مختلف تشکیل شده است. این قطعات صفحات و پارچه های فیلتر هستند. پارچه ها و صفحات فیلتر به طور هماهنگ عمل می کنند و مکانیسم فیلتر را تشکیل می دهند. ماده ای که باید جدا شود با استفاده از یک پارچه فیلتر که به صفحات متصل است جدا می شود.

صفحات فیلتر پرس و پارچه های فیلتر فشرده شده با فشار هیدرولیک بالا با فشار بالا تغذیه می شوند. مواد جامد جمع شده بین صفحات با باز کردن صفحات حذف می شوند.

 

 

 

 

انواع فیلتر پرس

فیلترها یکی از مهمترین جنبه های فناوری های تصفیه هستند. زیرا برای اینکه یک محصول یا چیزی خالص شود ابتدا باید فیلتر شود. در غیر این صورت، از آنجایی که محصول قابل فیلتر نیست، فرآیند تصفیه انجام نمی شود و در این صورت ممکن است نتایج نامطلوبی رخ دهد.

علاوه بر این، فیلترها به انواع مختلفی تقسیم می شوند و هر کدام عملکرد متفاوتی را انجام می دهند. انواع فیلتر پرس:

 

  • پرس های کاملا خالی (صفحه + قاب)

این نوع فیلتر پرس که با نام تمام خالی شناخته می شود از قدیمی ترین مدل های امروزی به شمار می رود. در عین حال، می توان دید که کارکنان آن همچنان در مدل های قدیمی مشغول به کار هستند. با این حال، مواد صفحه آنها از چدن است. امروزه مشاهده می شود که صفحات خالی و پر به نام پلی پروپیلن تولید می شود. مشاهده می شود که این نوع پرس ها با موفقیت در خطوط تولید فرآیندهای خاص به ویژه در صنایع شیمیایی و با جایگزین هایی برای ضخامت های مختلف کیک مورد استفاده قرار می گیرند.


  • فیلتر پرس های محفظه ای

صفحات محفظه ای ساخته شده از مواد پلی پروپیلن در فیلترپرس های مدرن امروزی استفاده می شوند. با توجه به مقاومت فشاری بالای صفحات محفظه پلی پروپیلن، می توان به خشکی بالایی در تشکیل کیک دست یافت.

صفحات نوع محفظه ای به دو صورت بدون واشر و واشر تولید می شوند. در انواع بدون واشر، سطوح صفحات با یکدیگر تماس پیدا کرده و از این طریق از آب بندی اطمینان حاصل می شود.

در انواع واشر دار از واشر برای آب بندی سطوح صفحه استفاده می شود.

صفحات محفظه ای معمولاً به عنوان تغذیه مرکزی استفاده می شوند. بزرگ کردن قطر سوراخ تغذیه یک مزیت بزرگ برای پر کردن آسان و همگن است. این به این معنی است که هیچ انسدادی وجود ندارد که بتواند باعث اختلاف فشار بین صفحات شود. مزیت دیگر صفحات محفظه ای این است که کیک تشکیل شده معمولاً بدون نیاز به دخالت خود به خود می افتد.

 

  • پرس های فیلتر صفحه غشایی

فیلتر پرس های صفحه ای ممبران نوعی پرس هستند که در گل های حاوی مواد جامد متغیر استفاده می شود تا بیشترین خشکی کیک فیلتر را به دست آورد.

 

 

مزایای فیلتر پرس

فیلتر پرس ها مزایای بسیاری را برای بسیاری از نیازها ارائه می دهند. این مزایا به طور خلاصه عبارتند از؛ می توان آن را به عنوان سایزبندی مناسب برای هر نیاز، ایجاد انواع اتوماسیون، ایجاد یک طراحی مطمئن طولانی مدت، نیاز به فضای کمتر، ارائه بالاترین راندمان فیلتراسیون با کمترین مصرف فضا و تسهیل مراحل مختلف فیلتراسیون ذکر کرد.



 

انتخاب صفحه فیلتر پرس چگونه باید باشد؟

قبل از اینکه به نحوه انتخاب صفحه فیلتر پرس بپردازیم، ابتدا باید ببینیم که صفحه فیلتر پرس چیست.

صفحه فیلتر پرس نامی است که به سیستم های فیلتراسیون داده می شود که جداسازی مواد جامد ناشی از تصفیه خانه های فاضلاب صنعتی و سایر فرآیندهای تولید را فراهم می کند و به طور منظم آنها را می گیرد و جداسازی جامد از مایع را از طریق پارچه انجام می دهد و صفحات فیلتر پرس اغلب در فرآیندهای فیلتراسیون استفاده می شوند.

صفحات فیلتر پرس مورد استفاده در فرآیندهای فیلتراسیون نقش مهم و فعالی در تشکیل واحد فیلتر که در آن جداسازی جامد از مایع انجام می شود، ایفا می کنند. هدف این است که موادی مانند لجن و ماسه که در سیستم های تصفیه فاضلاب وجود دارد از تاسیسات با فیلتر پرس جدا شود. دامنه استفاده از فیلتر پرس ها که به مکانیسم تصفیه لجن یا دستگاه آبگیری معروف است، بسیار گسترده است. فیلتر پرس های مورد استفاده در ساخت نیز در مهندسی محیط زیست استفاده می شود.

 

 

انتخاب صفحه فیلتر فشار

انتخاب صفحه فیلتر پرس نکته ای است که باید از منظر بسیار موثر مورد بررسی قرار گیرد. زیرا انتخاب صحیح صفحه فیلتر پرس تأثیری دارد که به طور مستقیم کیفیت فرآیند فیلتراسیون را تعیین می کند و با توجه به این مالکیت باید به انتخاب صفحه فیلتر پرس توجه دقیق داشت.

همانطور که مشخص است صفحات فیلتر پرس به سه عنوان تقسیم می شوند. این عناوین عبارتند از فیلتر پرس اتوماتیک، فیلتر پرس نیمه اتوماتیک و فیلتر پرس دستی. به همین دلیل هنگام انتخاب فیلتر پرس باید مشخص کنید که به چه نوع صفحه فیلتر پرس نیاز دارید.

فیلتر پرس های اتوماتیک: از نظر کاربری کاربردی ترین فیلتر پرس ها هستند، بنابراین یکی از سودمندترین گزینه ها در انتخاب صفحه فیلتر پرس می باشد. فیلتر پرس های اتوماتیک یکی از ایده آل ترین گزینه ها هستند که می توانند ترجیح داده شوند زیرا به طور خودکار تخلیه کیک یا حمل و نقل صفحه را انجام می دهند.

فیلتر پرس های نیمه اتوماتیک: فیلترهای نیمه اتوماتیک که سیستم هایی هستند که در آن صفحات توسط اپراتور حمل می شود، اما پیستون های هیدرولیک توسط موتورهای الکتریکی به حرکت در می آیند، برای کسانی که فیلتر پرس تمام اتوماتیک خریداری نمی کنند، می توانند انتخاب ایده آلی باشند. بشقاب، با قیمت کمی مقرون به صرفه تر و سیستم کنترل شده توسط انسان.

فیلتر پرس های دستی: از آنجایی که حمل و نقل صفحه و پیستون هیدرولیک توسط اپراتور انجام می شود، سیستم کمی مشکل تر است و فیلتر پرس باید به عنوان گزینه ای در نظر گرفته شود که هنگام خرید صفحه باید در پس زمینه قرار گیرد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.