ازن ژنراتور

۶ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

هر آنچه باید درباره ازن ژنراتور بدانید

ما تمام اطلاعات مورد نیاز شما را در مورد ازن ژنراتور جمع آوری کرده ایم که در سال های اخیر به طور مکرر شنیده ایم. این اطلاعات مخصوصا برای کسانی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند و برای کسانی که بیشتر روز خود را در داخل خانه می گذرانند به یک نیاز تبدیل شده است.

 

 

ازن ژنراتور چیست ؟  و کاربرد دستگاه ازن ژنراتور چیست؟

هوای پاک مانند آب یکی از عناصر ضروری زندگی انسان است. سالیان متمادی است که یک واقعیت شناخته شده است که از زمان انقلاب صنعتی، میزان اکسیژن موجود در جو به دلیل انتشار گازهای مضر در طبیعت کاهش یافته و میزان دی اکسید کربن افزایش یافته است و این امر تأثیر بسیار منفی بر روی سلامتی انسان می گذارد. به خصوص برای کسانی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند، آلودگی هوا به بخشی قابل درک از زندگی فراتر از یافته های علمی تبدیل شده است.

ما که بیشتر روز خود را در داخل خانه سپری می‌کنیم، حتی بیشتر از منابع هوای تازه، به‌ویژه با این همه‌گیری، محروم هستیم. جدای از کیفیت اکسیژن هوای داخل، مشکل دیگر این است که سیستم های سرمایشی مورد استفاده در تابستان یا سیستم های گرمایشی مورد استفاده در زمستان باعث خشکی هوا در فضا می شوند. با توجه به همه این حقایق، این نتیجه حاصل می شود که نیاز به هوای پاک در حال حاضر یک ضرورت برای سلامت انسان است. اینجاست که نقش ازن ژنراتور مشخص می شود. این دستگاه‌ها اطمینان می‌دهند که اجزای موجود در هوای آلوده که از خارج می‌آیند و ساختار آن خراب شده است، به سطح مطلوبی که برای سلامت انسان نیاز است، می‌رسانند. در حین انجام این کار، گرد و غبار، بوی بد، ویروس، میکروب، گرده و سایر ذرات مضر را جدا می کند و به ایجاد گردش هوای سالم در فضاهای داخلی کمک می کند. نتیجه این است که نیاز به هوای پاک در حال حاضر برای سلامت انسان یک ضرورت است.

 

 

 

مزایای داشتن ازن ژنراتور

اگرچه همه به هوای پاک و سالم نیاز دارند، اما این دستگاه ها می توانند برای افراد در برخی از گروه های محروم اهمیت حیاتی داشته باشند. افراد مبتلا به بیماری های تنفسی در راس این گروه قرار دارند. ازن ژنراتور دسترسی به هوای تازه را برای افرادی که با بیماری هایی مانند آسم، برونشیت و نارسایی مزمن ریه دست و پنجه نرم می کنند، تسهیل می کند و تنفس را برای سالمندانی که به دلیل ایمنی ضعیف مستعد ابتلا به آلرژی هستند، تسهیل می کند.

گردش هوای سالم در خانه هایی که باردار، کودکان و نوزادان در آن زندگی می کنند بسیار مهم است. از آنجایی که افراد این گروه ایمنی پایینی دارند، نسبت به مواد آلرژی زا و ذرات مضر موجود در هوا بسیار حساس هستند و همین امر می تواند باعث بیماری مکرر آنها شود. این خطر با ازن ژنراتور به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

ازن ژنراتور در جداسازی خاک، گرد و غبار، باکتری ها و ویروس های موجود در هوا و همچنین باقی مانده های ریخته شده از مو و پوست حیوانات نقش دارند. به همین دلیل ازن ژنراتور خانگی برای کسانی که حیوانات خانگی دارند نیز بسیار مفید است.

ازن ژنراتور نیز مزایای غیرمستقیم زیادی دارند. تنفس سالم همچنین به معنای خواب سالم است. این به ما امکان می دهد در طول روز قوی تر، مثبت تر و پرانرژی باشیم. نظرات کاربران همچنین این است که ازن ژنراتور تاثیر زیادی بر سلامت جسمی و روحی دارند.

 

 

در انتخاب ازن ژنراتور چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

ازن ژنراتور می توانند از نظر میزان صرفه جویی در انرژی، ویژگی های فیلتر، اندازه محیط مورد استفاده، امکان کنترل از راه دور و بسیاری از ویژگی های دیگر متفاوت باشند. بنابراین ابتدا باید نیاز کاربر به درستی مشخص شود و معیارهایی که دستگاه باید داشته باشد بر اساس آن انتخاب شود.

هنگام تعیین سیستم فیلتراسیون که یکی از مهمترین عناصر در انتخاب یک پاک کننده هوا می باشد، باید کاربرد مورد نظر دستگاه را در نظر گرفت. در میان سیستم های فیلتراسیون با انواعی مانند HEPA، کربن و کربن فعال. دستگاه های فیلتر هپا با کارایی بالا و توانایی آنها در جذب ذرات بسیار کوچکتر مانند باکتری ها، گرده ها، مواد حساسیت زا و بوی بد متمایز هستند. بنابراین، اگر در یکی از گروه های محروم ذکر شده در بالا هستید، باید پاک کننده هوای خود را با فیلتر هپا ترجیح دهید. فیلترهای کربن برای گرد و غبار باقیمانده، بوی سیگار یا سایر ذرات کافی است. علاوه بر این، قابل تعویض یا شستشو بودن فیلترها در برندهای مختلف متفاوت است.

دومین معیار مهم در انتخاب دستگاه، اندازه منطقه مورد استفاده است. هنگام خرید دستگاه باید حداکثر متر مربعی را که می توان از آن استفاده کرد در نظر گرفت. در حالی که دستگاه های با ظرفیت کمتر را می توان در مناطق نسبتا کوچکتر مانند اتاق خواب یا آشپزخانه ترجیح داد، دستگاه های با ظرفیت بالاتر باید در مناطق نشیمن بزرگتر مانند اتاق نشیمن که افراد بیشتری وجود دارد ترجیح داده شوند.

 

 

 

چگونه ازن ژنراتور را تمیز کنیم؟

اگرچه در ازن ژنراتور از برندی به برند دیگر متفاوت است، اما به طور کلی 3 نوع فیلتر وجود دارد. از این میان، پیش فیلتر حاوی ذرات بزرگتری مانند گرده، شوره حیوانات خانگی است. فیلتر حذف بو گازهای مضر و بوی بد موجود در هوا. از طرف دیگر، فیلتر HEPA ذرات بسیار کوچکتر و کوچکتر را جذب می کند. در حالی که پیش فیلتر در اکثر مدل ها قابل شستشو است. فیلتر بوگیر و فیلتر هپا باید در فواصل زمانی معین تعویض شوند. تمیز کردن فیلترهای قابل شستشو بسیار آسان است. در صورت مشاهده گرد و غبار روی آن، کافی است فیلتر را پس از تمیز کردن با جاروبرقی با آب گرم تمیز کنید. نکته مهم دیگر این است که فیلتر باید به دور از نور مستقیم خورشید خشک شود و قبل از خشک شدن کامل به دستگاه وصل نشود

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.